• Dit evenement is voorbij.

Annemieke Hereijgers (fluit) en Ernst Paul Fuchs (piano)

23 april 2023 @ 15:00 16:00

Annemieke Hereijgers (fluit) en Ernst-Paul Fuchs (piano)

Op 23 april is er een optreden van de fluitiste Annemieke Hereijgers en  van de pianist Ernst Paul Fuchs. Zij spelen C. Franck, R. Schumann, A. Dvorák en FX Mozart.

Annemieke Hereijgers studeerde klassiek dwarsfluit bij Marieke Schneemann (bachelor) en Vincent Cortvrint (master) aan het Conservatorium van Amsterdam. Tijdens deze studie speelde Annemieke jaarlijks in diverse bezettingen in de Sloterkerk tijdens de studentenconcerten georganiseerd door Marieke Schneemann (onder andere met de blaaskwintetten PentaFonia en Ensemble CCC). In 2014 behaalde zij haar masterdiploma met de waardering ‘zeer goed’. Naast klassiek dwarsfluit studeerde Annemieke traverso bij Jed Wentz, waarbij ze binnen de kamermuziek gecoacht werd door Richard Egarr.

De pianist Ernst Paul Fuchs studeerde aan het Utrechts Conservatorium bij Sumiko Nagaoka. Tijdens zijn studie volgde hij masterclasses bij o.a. Jerome Lowenthal, Peter Feuchtwanger en Michel Béroff. Later volgde hij lessen in liedbegeleiding bij pianist Rudolf Jansen en kamermuziek bij violist Joan Berkhemer en celliste Nadia David. Ernst Paul is een veelgevraagd begeleider van instrumentalisten en zangers, o.a. tijdens concoursen en kamermuziekfestivals. Hij is als pianist verbonden aan het Trio Dame Blanche en begeleidt opera workshops bij het Muziektheater in Amsterdam.

Programma (volgorde kan nog wijzigen):

Cesar Franck (1822-1890) –  Sonate in A
I. allegretto ben moderato

Antonin Dvorak (1841-1904) – Sonatine opus 100
allegro risoluto
larghetto
scherzo – molto vivace
finale – allegro

Felix Mendelssohn Bartholdy (1809-1847) – Fantasie opus 28 (1833)
I. con moto agitato

Franz Xaver Mozart (1791-1844) – Rondo in e-klein

Sergei Rachmaninoff (1873-1943) – Vocalise

Bela Bartok (1881-1945) – Roemeense volksdansen
Der Tanz mit dem Stabe
Braul
Der Stampfer
Tanz aus Butschum
Rumanische Polka
Schnell-Tanz

Datum:
23 april 2023
Tijd:
Kosten:

concert@sloterkerk.nl

Sloterkerk

Osdorperweg 28
Amsterdam, Nederland
+ Google Maps

Aanmeldingen voor dit concert zijn gesloten! Maar als u zonder reservering komt dan is er meestal ook nog toegang mogelijk.