« Alle Evenementen

Sitio Trio met Bach, Kodaly en Beethoven

19 januari 2025 @ 15:00 17:00

€15

Op zondagmiddag 19 januari zal het Sitio Trio optreden, bestaande uit drie strijkers van het KCO: Susanne Niesporek, Eric van der Wel en Sebastiaan van Eck. Op het programma staan o.a. werken van Bach, Kodaly en Beethoven.

Sitio Trio

Programma:

Sitio Trio

Susanne Niesporek – viool

Eric van der Wel – altviool

Sebastiaan van Eck – cello

Antonio Vivaldi (1678 – 1741) / Johann Sebastian Bach (1685 – 1750) (arr. S van Eck)

Uit Concerto in d BWV 596

• Largo e spiccato
  • Allegro

Zoltan Kodaly  (1882 – 1967)

Intermezzo (1905)

Johann Sebastian Bach

Sonate voor viool en klavecimbel in f, BWV 1018 (arr. D. Schlaffke)

• Adagio
  • Allegro
  • Adagio
  • Vivace

Ludwig van Beethoven (1770 – 1827)

Strijktrio in c opus 9 nr.3

• Allegro con spirito
  • Adagio con espressione
  • Scherzo, allegro molto
  • Finale, presto

Susanne Niesporek werd geboren in Magdeburg. Op jonge leeftijd werd haar talent ontdekt en werd zij geselecteerd voor een speciaal muziekinternaat. In 1989 trouwde zij met een Nederlandse man en werd ze concertmeester van het Orkest van het Oosten en daarna plv. aanvoerder 2e violen bij het Koninklijk Concergebouw Orkest. In 2021 verschijnt haar boek ‘Aria en Variaties’, over muziek en over leven en dood. Dit past bij haar activiteit als stervensbegeleider. Ook geeft ze les om haar schat aan kennis en ervaring over te dragen aan een nieuwe generatie.

Eric van der Wel komt uit een muzikale familie. Hij studeerde altviool aan het Brabants Conservatorium bij Ervin Schiffer en behaalde hier het einddiploma solospel. Hij was werkzaam als altviolist bij het Residentie Orkest en het Koninklijk Concertgebouw Orkest. Eric is een ervaren kamermuziekspeler. Hij was lid van diverse ensembles en is momenteel altviolist van het Lobkovitz Kwartet. In 2019 nam hij met het Trio Amsterdam-Berlin de strijktrio-versie van Bachs Goldberg Variaties op.

Sebastiaan van Eck studeerde aan het Amsterdams Conservatorium en bij Johannes Goritzki aan het Robert Schumann Institut in Düsseldorf. Hij was ruim 40 jaar verbonden aan de orkesten van de Nederlandse Omroep, de laatste jaren aan het Radio Filharmonisch Orkest. Hij was jarenlang de drijvende kracht van het Franciscus Kwartet en was initiatiefnemer van de Raadhuisconcerten in Hilversum. Sebastiaan bereidde veel schoolklassen voor op concertbezoek en geeft regelmatig inleidingen bij concerten. In 2008 werd hij bijgeschreven in het Gulden Boek van zijn woonplaats Hilversum.

Stichting Vrienden van de Sloterkerk

Sloterkerk

Osdorperweg 28
Amsterdam, Nederland

U behoort tot de eerste aanmeldingen!
Tribe Loading Animation Image