Choral evensongs in de Sloterkerk door het Sloten Evensong Choir o.l.v. Nancy Latour

Een choral evensong is in wezen een dienst van bezinning. De prachtige muziek en taal kunnen mensen op diverse manieren aanspreken. In een mooie, sacrale omgeving kan je de dagelijkse hectiek even vergeten en tot rust komen. In deze diensten speelt het koor een grote rol. De choral evensong is ontstaan in de 16e eeuw uit de traditie van de middeleeuwse vespers en completen (laatste getijdegebeden van de dag). Na afloop is er gelegenheid om na te praten en elkaar te ontmoeten onder het genot van een hapje en drankje in Kerkzicht in Sloten.

De choral evensong wordt één keer per drie maanden gehouden:

Choral Evensong op 16 maart 2024 in de Sloterkerk

Op zaterdag 16 maart 2024 vindt in de Sloterkerk, Osdorperweg 28, Amsterdam van 17.00-18.00 uur een choral evensong plaats. Het Sloten Evensong Choir zingt onder leiding van Nancy Latour liederen van o.a. Duruflé, Ayleward, Dyson en Purcell. De liturg is Hilda Akkerman-de Haan. De toegang is gratis. Een bijdrage na afloop van de dienst voor de dekking van de kosten wordt op prijs gesteld. Van harte welkom! Na afloop is er gelegenheid elkaar te ontmoeten in de plaatselijke restaurants. Meer informatie kunt u krijgen via Joke Baars, e-mail: jbaars57.jb@gmail.com.

Evensongs op zaterdagavond in de Sloterkerk van 17.00-18.00 uur

Overige data: zaterdag van 17.00-18.00 uur

22 juni 2024

5 oktober 2024