Matinee Concerten Sloterkerk

Vrijwel maandelijks is er op een zondagmiddag om 15.00 uur een concert voor slechts 12 euro. Deze concerten worden georganiseerd door de Stichting Vrienden van de Sloterkerk, een pure vrijwilligers organisatie met ANBI status. Wilt u op de hoogte blijven van de concerten schrijf u dan in voor onze nieuwsbrief (zie onderaan deze pagina). Aanmelden voor een specifiek concert kan via de link naar het evenement.

Overzicht matinee concerten 2024

Op  zondagmiddag 11 februari  het met de Prix de Salon prijs bekroonde GoYa – strijkkwartet bestaande uit leden  van het KCO.

Op zondagmiddag 10 maart opnieuw leden van het KCO met een bewerking van een Symphonie van Beethoven.

Op zondagmiddag 21 april treedt als vertolker van de minimal music Feico Deutekom op. Hij presenteert zijn nieuwe album voor piano van de Amerikaanse componist Philip Glass.

Op zondagmiddag 12 mei  een optreden  van  het ensemble LUMAKA (harp,viool, fluit en cello).

Op zondagmiddag 26 mei het jaarlijkse optreden van toptalenten van het conservatorium alhier.

Op zondagmiddag 16 juni Roland Kramer (altviool) plus 4 andere leden van het KCO.

Stiltemoment en Orgelpunt5

Elke vrijdagmiddag is van 16.30 tot 17.30 uur de Sloterkerk geopend voor een stiltemoment, meditatie, het aansteken van een kaars. Tussen 17.00 en 17.15 uur wordt het orgel bespeeld.

Sloten Evensong Choir en Cantatediensten

Op de zaterdagmiddagen 16 maart en op 22 juni   van 17.00 tot 18.00 uur  is er een optreden van de het Sloten Evensong Choir.

Sinds 2023 staan er ook Cantatediensten op het programma en wel op zondagmiddag  4 februari en  9 juni van 16.00 tot 17.00 uur. Voor informatie:  www.sloterkerk.nl en/of bij mw. Joke Baars: jbaars57.jb@gmail.com.
Toegang een vrijwillige bijdrage na afloop.