« Alle Evenementen

• Dit evenement is voorbij.

GoYa Quartet met Britten, Holst en Bridge

11 februari @ 15:00 16:00

€12

Op  zondagmiddag 11 februari  het met de Prix de Salon bekroonde GoYa Quartet. Een strijkkwartet bestaande uit leden van het Concertgebouworkest.

Het GoYa Quartet is ontstaan in 2014 en wordt gevormd door Sylvia Huang (viool), Mirelys Morgan Verdecia (viool), Saeko Oguma (altviool) en Honorine Schaeffer (violoncello).

Deze vier musici uit respectievelijk België, Cuba, Japan en Frankrijk vonden elkaar in het orkest waarin ze spelen, het Koninklijk Concertgebouworkest, en hebben hechte banden gesmeed op basis van muzikale en menselijke affiniteit.

Hun samenwerking heeft hen in korte tijd prachtige kansen opgeleverd: het GoYa Quartet heeft al vele concerten gegeven in Nederland, België en Luxemburg, in zalen als de Kleine Zaal van het Concertgebouw Amsterdam, het Muziekgebouw aan’t Ij, Tivoli Vredeburg in Utrecht, het Koninklijk Conservatorium Brussel, etc. In april 2016 gingen ze ook op hun eerste tournee door Letland, Estland en Litouwen.

Na het winnen van de prestigieuze Prix de Salon 2015, uitgereikt door het zakelijk netwerk van het Koninklijk Concertgebouworkest, kon het GoYa Quartet in Amsterdam opnames maken van twee live uitvoeringen van alle Brahms en Schumann Strijkkwartetten.

In de Sloterkerk spelen ze werken van Bridge, Holst en Britten.

Programma:

Frank Bridge (1879-1941)
Novelletten, H.44
Andante moderato
Presto. Allegretto
Allegro vivo

Imogen Holst (1907-1984)
Phantasy Quartet

Benjamin Britten (1913-1976)
Quartet nr. 2, op. 36
Allegro calmo, senza rigore
Vivace
Chacony: sostenuto

Stichting Vrienden van de Sloterkerk

Sloterkerk

Osdorperweg 28
Amsterdam, Nederland
+ Google Maps

Aanmeldingen voor dit concert zijn gesloten! Maar als u zonder reservering komt dan is er meestal ook nog toegang mogelijk.