« Alle Evenementen

• Dit evenement is voorbij.

Besloten concert

22 september @ 15:00 16:00

N.B.: aanmelding alleen op uitnodiging

Besloten concert met Oreste Lenyshyn (violiste) en Brian Fieldhouse (piano).

Oresta Lenyshyn is geboren in de west-Oekraïense stad, L’viv, de onofficiële hoofdstad van Oekraïenstalig kunst en cultuur, waar zij afstudeerde bij het Conservatorium. Oresta Lenyshyn is lid geworden een aantal orkesten en ensembles, o.a. het L’viv Filharmonisch, het strijkorkest L’viv Virtuosi en het Oekraïens/Oostenrijks K & K Philharmoniker. Zij is ook een bekend en veelgevraagd lerares van de viool. Haar leerlingen hebben talrijke prijzen gewonnen, in het buitenland zowel als in Oekraïne, en zitten nu in orkesten in Oekraïne, Oostenrijk en Duitsland.

Brian Fieldhouse werd in Lincoln, Engeland, geboren. Hij studeerde aan de Universiteit en Conservatorium van Birmingham en de Academie Fryderyk Chopin in Warschau. In London combineerde hij een aanstelling bij de muzikale staf van het Royal Ballet, Covent Garden, met werkzaamheden als freelance pianist en koordirigent. Als dirigent was hij verbonden aan het Scottish Ballet en het Northern Ballet Theatre, Manchester, met gast directies bij het Royal Ballet en het English National Ballet. In 1991 stapte hij over naar opera en trad toe tot de muzikale staf van De Nederlandse (nu De Nationale) Opera.

Programma 22 september 2024

Oresta Lenyshyn (viool)       Brian Fieldhouse (piano)

George Frideric Händel (1685-1759)

Sonate in D (op. 1 nr. 13)

1. Affetuoso
  2. Allegro
  3. Larghetto
  4. Allegro

Johannes Brahms (1833-1897}

Sonate nr. 2 in A  (op. 100)

1. Allegro Amabile
  2. Andante Tranquillo/Vivace
  3. Allegretto grazioso

Lili Boulanger (1893-1918)

Deux Pièces

1. Nocturne
  2. Cortège

Gabriel Fauré (1845-1924)

Après un Rêve (op. 7 nr. 3)

Manuel de Falla (1876-1946)

Suite Populaire Espagnol

1. El Pano Moruno
  2. Asturiana
  3. Jota
  4. Nana
  5. Canción
  6. Polo

Astor Piazzolla (1921-1992)

Milonga del Angel

Gratis Gratis besloten concert

Stichting Vrienden van de Sloterkerk

Sloterkerk

Osdorperweg 28
Amsterdam, 1066 EL
+ Google Maps

Aanmeldingen voor dit concert zijn gesloten! Maar als u zonder reservering komt dan is er meestal ook nog toegang mogelijk.